piątek, 26 października 2012

[142] murphose

 Adres: murphose
Oceniająca: inna
Autor: Murphose



Pierwsze wrażenie: 
 Moje pierwsze wrażenie? Blog nie powala, belka, nagłówek i adres są praktycznie takie same. Murphose, murphose i jeszcze raz murphose. Może to czas, by coś zmienić?
Tak jak wspomniałam, adres składa się z jednego sowa - murphose. Myślę i myślę, i nie mogę nic wymyślić, co mogłoby to oznaczać. Podejrzewam, że jest to twór Twojej wyobraźni, ale na wszelki wypadek zapytam wujka Google, co o tym sądzi. Nic. Tak samo ciocia Wikipedia ani kuzyn Tłumacz nic o tym nie wiedzą. No dobrze, w takim razie adres jest Twojego autorstwa. Mogę powiedzieć, że jest on oryginalny i na pewno nie odejmę Ci punktów za to, że nie jest w naszym ojczystym języku.
"MURPHOSE, po prostu." - znowu murphose. Nie lepiej byłoby tu wstawić jakiś cytat, wymyślić coś chwytliwego? Wydaje mi się, że z każdej strony próbujesz pokazać, że to jest Twój blog. Ale pamiętaj, co za dużo, to niezdrowo.
 Podsumowując, pierwsze wrażenie nie jest takie złe, ale byłoby lepiej, gdyby czytelnika z każdej strony nie atakowało to słowo - murphose.
5/8


Wygląd: 
Nagłówek. Znowu murphose. Nie będę się powtarzała, wystarczy, że spojrzysz na ostatnie zdanie w akapicie, mówiącym o belce. Oprócz napisu, na nagłówku znajduje się piórko i podpis "blog lifestylowy". Nie dociekam znaczenia tego symbolu - piórka. Możliwe, że ma jakieś głębsze znaczenie dla Ciebie, a może być też tak, że spodobało Ci się po prostu i postanowiłaś go wkomponować w nagłówek.
Ogólnie rzecz biorąc, szablon jest dość prosty. Nie ma na nim zbyt dużo zbędnych informacji, jak się nieraz zdarza. Zjeżdżając niżej, rozczarowałam się. To, co napisałam wcześniej to tylko pierwsze wrażenie. Dalej panuje chaos. Może czas pomyśleć o trójkolumnowym układzie albo porobić zakładki? Tak, aby wszystko nie było wymieszane, stworzyć menu czy coś podobnego.
Czcionka nie jest zła, jeśli tylko nie jest pochyła. Nie wiem jak inni, ale ja mam lekkie trudności z odczytaniem tego, co jest napisane kursywą. Powiększyłabym go o jeden punkt, tak by wygodnie się to czytało.
Reasumując, tak jak wspomniałam wcześniej, powinnaś pomyśleć o uporządkowaniu wszystkich dodatków, znajdujących się na blogu. Na stronie głównej jest ich za dużo, co powoduje chaos.
6/10


Treść:
1. Puk, puk - I'm back! 
Tak jak myślałam, słowo murphose nic nie znaczy, dobrze, że to wytłumaczyłaś. W sumie przy tej notce nie ma się co rozpisywać, dałaś do wiadomości czytelnikom, że wróciłaś do blogowania i że miałaś już kilka blogów wcześniej.

7. Nauki część dalsza 
Jak ja dobrze pamiętam te dni przed zakończeniem roku... Wielkie oczekiwanie na ten dzień, a później już wakacje. I tak minęły dwa miesiące i zaczęła się szkoła - 3 klasa. Aż nie chcę myśleć o tych egzaminach. Wracając do tematu, chyba każdy lubi posiedzieć na świeżym powietrzu podczas nauki, tak myślę. A jeszcze lepiej jest siedzieć ze świadomością, że można poleniuchować.

11. Golden Rose 
Widzę, że zupełnie tak jak ja, uwielbiasz spać. Zawsze ubolewam nad tym, gdy w sobotę muszę coś zrobić, wstać wcześniej i nie mogę pospać.
Tak jak Ty, też lubię malować paznokcie, ale posiadam tylko kilka lakierów, które i tak rzadko używam ze względu na to, że nie mogę mieć kolorowych paznokci do szkoły.

15. Jeansowa kurtka
Bardzo fajna kurtka, muszę przyznać. Jeśli o mnie chodzi, to także lubię poszperać w ciuchach mamy, a nóż coś ciekawego się znajdzie. W wakacje przywłaszczyłam sobie dwie stare koszule taty, które uwielbiam nosić.

19. Summer inspirations
 Masz rację, w lecie najlepiej spędzać czas na świeżym powietrzu, a nie siedzieć w domu przed komputerem.
Moje wakacje zaczęły się od wyjazdu na dwa tygodnie do Włoch. I muszę stwierdzić, że uwielbiam ten kraj. Ludzie są weseli, do wszystkich zagadują, uśmiechają się. Nie to, co w Polsce. Tutaj, gdy się do kogoś uśmiechniesz, to on zapyta, czemu to robisz.

23. GLAMOUR
Pierwszym, co rzuciło mi się w oczy w tej notce, był brak polskich znaków. Zakładam, że to wina tego, iż nie masz polskich znaków na klawiaturze, więc się nie obrażę za to.
Jeśli chodzi o sam post, jest w porządku. Tutaj akurat opisujesz krem, który był dodatkiem do gazety. Fajnie się mają w UK, u nas czegoś takiego by się nie znalazło.

27. Chewie
Kochany piesek. A jakie miny robi! Świetny jest. A na ostatnim filmiku zachowuje się jak mój pies, tyle, że ten mój ucieka przed moimi dłońmi, a nie woreczkiem foliowym.

31. Ku doskonałości 
W sumie tu nie ma o czym pisać. Dałaś znać, że od postu 14. wiele się zmieniło, dodałaś kilka zdjęć i zapytałaś czytelników, co sądzą o szacie graficznej. 

39. To, co lubię najbardziej
Genialne! Wszystko jest śliczne i robione z taką precyzją. Ech, ach, och, normalnie. Uwielbiam takie kolczyki! Można się zachwycać i zachwycać, a ja muszę pisać dalej ocenę...

44. EKO torby! 
Eko torby? Nie używam, ale zamierzam w najbliższym czasie nabyć jakąś.
Niektóre takie torby mają bardzo ciekawe i chwytliwe nadruki.

46. Praktycznie przede wszystkim!
Świetny pomysł, nie powiem. Jeśli o mnie chodzi, to nie używam chustek, bardziej preferuję szale, ewentualnie arafatkę.

51. Masz pomysł? 
Pytanie czytelników o to, co chcieliby zobaczyć na blogu, jest ciekawym pomysłem. A przede wszystkim jest ważne, bo w końcu komuś znudzi się ciągła monotonia.

53. Hello autumn! 
Jesień? Jesień jest piękna, ale niestety nie w Polsce. Tutaj mamy naszą polską złotą depresję, cóż poradzić. Aczkolwiek zdarzają się dni, gdy słońce świeci i jest ciepło, a do tego te kolory jesieni... Aż chce się żyć.

60. Paryskie love! 
Bransoletka śliczna. Ja sama gustuję w bransoletkach, tyle że robię je samodzielnie, jeśli mam z czego, oczywiście.


Piszesz ciekawie, nie zanudzasz czytelnika. Na Twoim blogu można znaleźć wiele ciekawych rozwiązań, pomysłów na outfity, polecasz różne kosmetyki, i wiele innych rzeczy.
Twoje słownictwo nie jest jakoś specjalnie rozbudowane, ale to nie odejmuje punktów Twojemu blogu. Blogi z poradami, różnymi instrukcjami, nie muszą być pisane wymyślnym językiem, bo to jest niepotrzebne. Ważne, żeby umieć się wysłowić.
Notki nie są ani za długie, ani za krótkie. Takie w sam raz dla tego typu blogów. Ściana tekstu nie jest dobra, bo nikomu nie chciałoby się czytać takiej powieści. Bywa nawet tak, że niektórym nie chce się czytać jakiegoś długiego rozdziału w opowiadaniu. Króciutkie notki też nie są odpowiednie. Wiadomo, czasem są nieuniknione, ale to nie powinno się często zdarzać.
Ogólnie rzecz biorąc, blog jest ciekawy. Tak jak wcześniej wspomniałam, można znaleźć na nim jakieś porady, ciekawe rozwiązania, ale także Twoje przemyślenia, co jest ważne.
23/25


Błędy: 
1. Puk, puk - I'm back! 
Brak błędów.


7. Nauki część dalsza:
Skoro i tak musiałam się uczyć, to chciałam spędzić ten czas, jak najprzyjemniej. - (...) spędzić ten czas jak najprzyjemniej.
Nie to, że słomka jest składana, to jeszcze z moich ulubionych płatek śniadaniowych "Lucky Charms" - (...) ulubionych płatków (...)


11. Golden Rose:
Potem poszłyśmy sobie na długi spacer, który zakończył się nie miłym incydentem. - (...) który zakończył się niemiłym incydentem.
Taki mały apel do osób, które wiedzą że chodzi o nie (...) - (...) które wiedzą, że o nie chodzi (...)
 Dziewczyny, ogarnijcie się i zastanowcie się, czy naprawdę tego chcecie. - (...) ogarnijcie się i zastanówcie (...)
A co zdjęć - rozładowała mi się komórką i nawet nie miałam, jak zrobić zdjęcia, eh. - A co do zdjęć - rozładowała mi się komórka i nawet nie miałam jak zrobić zdjęcia, ech.

15. Jeansowa kurtka 
Brak błędów.

19. Summer inspirations:
Musze tylko pozbierać materiał do przyszłych postów... (...)  - Muszę (...)

23. GLAMOUR
Ale czasem trzeba troche poczytac, co sie dzieje w wielkim swiecie mody, przejrzec ciekawe zdjecia i wglebic sie w tresc babskich artykulow, wiec tez nie mozna sobie odmawiac takiej przyjemnosci calkowicie, - Kropka na końcu zdania, nie przecinek. 

27. Chewie
Wbrew pozorom, miloscia nie pala tylko i wylacznia do jedzenia a takze do aparatu - jest mistrzem robienia efektownych min. - (...) tylko i wyłącznie do jedzenia, ale także do aparatu (...) 
 
31. Ku doskonałości  
Brak błędów.

39. To, co lubię najbardziej
Brak błędów.

44. EKO torby! 
Słyszę, że wołają mnie lekcję, więc tradycyjnie - uciekam! - (...) wołają mnie lekcje (...) 

46. Praktycznie przede wszystkim!
Po marudziłam, ponarzekałam więc przejdźmy do tematu postu. - Pomarudziłam (...)
Tak się prezentuję obecne mieszkanko moich chustek w szafie. - Tak się prezentuje (...)

51. Masz pomysł?
Ah, jak dobrze się wyspać! - Ach (...)
Jestem otwarta na wszelkie propozycję, więc piszcie śmiało. - (...) propozycje (...)
Więcej stylizacji, mojego życia a może coś zupełnie nowego? - (...) mojego życia, a może (...)

53. Hello autumn!
Zdecydowanie wolę lato, słońce, plaża, ah! - (...) lato, słońce, plażę, ach!
Niestety jeszcze za nim się tego doczekam, trzeba zadowolić się tym co mamy. - Niestety, zanim się jeszcze tego doczekam, trzeba zadowolić się tym, co mam.

60. Paryskie love!
Brak błędów.

Podsumowując, nie popełniasz zbyt wielu błędów. Najczęściej są to literówki, rzadziej błędy ortograficzne lub interpunkcyjne, więc nie jest źle. Można powiedzieć, że jest dobrze. Jedna moja mała rada: jak coś napiszesz, zostaw to chociażby na pół godziny i przeczytaj ponownie. Wtedy wyłapiesz wszystkie literówki, które zdarzyło Ci się zrobić.
6/10 


Ramki: 
Na początek kilka informacji o Tobie. Tutaj raczej nie trzeba pisać, że te informacje są ważne i nikt nie powinien pytać dlaczego.
Lubi bawić się modą i wyszukiwać nowych możliwości. - Lubi bawić się modą i wyszukiwać nowe możliwości. 
Masz  button, który można wkleić na swojego bloga i promować murphose, masz nawet tłumaczenie strony. Jeśli Twojego bloga czytają osoby spoza Polski to jest to strzał w dziesiątkę. 
Licznik odwiedzin, obserwatorzy i kategorie to kolejne dodatki na Twoim blogu. Jedynie kategorie bloga wydają mi się tutaj zbędne, gdyż czytelnik wchodząc na stronkę sam widzi, o czym ona jest. 
Dalej jest spis postów i linki do ocenialni, okej. 
Na samym końcu znajdują się różne reklamy, które na blogu o takiej tematyce mogę się spokojnie znajdować. 
Od ogółu do szczegółu. Tak jak wspomniałam wcześniej, z dodatków wyrzuciłabym jedynie te nieszczęsne kategorie, reszta spokojnie może zostać. A jeśli chodzi o ułożenie dodatków wystarczy się cofnąć do punktu o wyglądzie, w którym stwierdziłam, że przydałoby się uporządkować co poniektóre rzeczy. 
Na początku dodałabym gadżet "strony", do którego powkładałbym kilka dodatków, między innymi informacje o Tobie, button, linki do ocenialni i reklamy, jeśli by się dało. Wtedy byłby większy porządek i wszystko nie znajdowałoby się na stronie głównej, a jak ktoś by chciał się czegoś dowiedzieć, to w każdej chwili mógłby zaglądnąć do zakładek. 
Taka jest moja wizja, co z nią zrobisz, zależy tylko od Ciebie. Ja tu jestem wyłącznie od doradzania. 
3/5 


Dodatkowe punkty: 
+ za umieszczanie zdjęć do każdego postu
1/3 


Podsumowując, łącznie zdobyłaś 44 punkty, co daje Ci ocenę bardzo dobrą! Jest dobrze i oby było jeszcze lepiej, tego Ci życzę.

1 komentarz:

Obserwatorzy